I N S T I T U T O  Á D R I A  N O R O N H A

The Ádria Noronha Institute is an aesthetic center focused on the beauty of women and enhancing the look, with services focused on the care of the eyebrows. He was idealized by Ádria, a woman of essence who came from the Arucará tribe. Your brand should be a picture of your aura. She has been working in the field of feminine aesthetics for 15 years focused on the eyebrows. Today it is an influence for them in their emotional maturity.


The Ádria Noronha Institute brand was a challenge. Communicating several aspects so strong and present in its creator makes us have to balance the elements in order to bring the real meaning of the brand. A visual identity that brought the micropigmentation service on the eyebrows as part of a woman's healing ritual, raising self-esteem and discovery.

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O Instituto Ádria Noronha é um centro de estética voltado para a beleza da mulher e realce do olhar, com serviços voltados ao cuidado das sobrancelhas. Ele foi idealizado pela Ádria, uma mulher de essência que veio da tribo Arucará. A sua marca deve ser o retrato da sua aura. Atua há 15 anos no ramo de estética feminina focada nas sobrancelhas. Hoje é uma influencer para elas em seu amadurecimento emocional.

Á marca Instituto Ádria Noronha foi um desafio. Comunicar vários aspéctos tão fortes e presentes em sua criadora faz com que tenhamos que equilibrar os elementos de forma a trazer o real sentido da marca.
Uma identidade visual que trouxesse o serviço de micropigmentação nas sobrancelhas como parte de um ritual de cura da mulher, levante da auto estima e descoberta.













In order to better understand the project briefing, a survey of shamanic culture was carried out.

The shaman is a kind of spiritual and healing leader within this religious practice. He is also known for being a priest who goes into a trance during rituals, which is caused by singing, dancing and the consumption of herbal teas. In Brazil, this priest is known as a shaman and is responsible for the rituals. Within the tribe it is also the protection, they have predictions from nature and also has the function of a doctor. He is considered a great specialist of human nature, both in the physical and psychic.

Shamanism is a set of beliefs and habits that has an ancient philosophical basis, with followers worldwide. Here in Brazil, this religious practice can be known as blessing and through indigenous tribes. It is necessary to understand that there are several strands spread in different countries and all of them are inheritances of ancient cultures, mostly, by indigenous people from each region. Because of this, this spiritual culture has no place of origin and no right way to practice it.

From that, a brand was developed that had the initials of its founder, that somehow represented the nature, ferocity and instinct of the shaman without losing its human and spiritual content in the conceptual spectrum of the brand.
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Para compreender melhor o briefing do projeto foi feita uma pesquisa sobre a cultura xamânica.

O xamã é uma espécie de líder espiritual e de cura dentro dessa prática religiosa. É conhecido também por ser um sacerdote que entra em transe durante os rituais, que é causado por cânticos, danças e pelo consumo de chás com ervas. No Brasil, esse sacerdote é conhecido como pajé e é o responsável pelos rituais. Dentro da tribo também é o traz proteção, têm previsões vindas da natureza e também tem a função de médico. É tido como um grande especialista da natureza humana, tanto na parte física quanto psíquica.

O xamanismo é um conjunto de crenças e hábitos que tem base filosófica antiga, com seguidores no mundo todo. Aqui no Brasil, essa prática religiosa pode ser conhecida como benzedura e através das tribos indígenas. É necessário entender que existem várias vertentes espalhadas em diversos países e todas elas são heranças de culturas antigas, em sua maioria, por indígenas de cada região. Por conta disso, essa cultura espiritual não possui um lugar de origem e nem uma maneira certa de praticá-la.

A partir disso foi desenvolvida uma marca que tivesse as iniciais da sua fundadora, que representasse de alguma forma a natureza, ferocidade e instinto do xamã sem perder o seu teor humano e de espiritualidade do espectro conceitual da marca.